TOYS 4 BOYS

Otomobil ve Elektrik Deyince Aklınıza I-PACE Gelsin

Bugüne dek elektrikli araçlarla ilgili düşünceleriniz nasıldı bilemiyoruz ancak Jaguar I-PACE, hepsini değiştirecek. 

Elektrikli otomobiller siz isteseniz de istemeseniz de, sevseniz de sevmeseniz de, akla yatkın bulsanız da bulmasanız da, çok yakında hayatınızın gerçeği olacak. Dünyanın en önemli otomobil üreticilerinden Jaguar Land Rover elektrikli otomobillerin gelecekteki önemini en erken kavrayan firmalardan birisi olarak 2020’den itibaren tüm üretilecek modellerinin elektrikli opsiyonları olacağını ilan etmişti. Onu diğer firmalar büyük bir aceleyle izledi. O firmaları da Fransa ile İngiltere ve hatta Çin gibi ülkelerin hükümetlerinin gelecekte benzinli araçları trafikten men edeceklerine dair açıklamaları izledi. Elektrikli otomobiller zaten en göz önünde olan model Tesla ile bir süredir aklımızın bir köşesinde ve şu anda Mars’a doğru yolculuk yapıyor. Elon Musk’ın bu popüler hamlesi aslında elektrikli araçların tümü için bir tanıtım kabul edilebilir. Gelecekte değil şimdi gerçekten var olduklarının gözümüze sokulması diyelim.

Çünkü hala bazı insanların elektrikli otomobillerin de benzinli veya hibrit olanlar kadar heyecan verici, güçlü, sağlam veya hızlı olacağından şüpheleri var. Ve o insanların gözüne elektrikli araçların varlığını sokmak gerekebiliyor. Konforlu şehir hayatı içinde veya her daim yakıt pompalarına yakın bir meskende yaşayan bu insanların fosil yakıtlara olan güveni belki boşa değil. Araçları geçmişte onları yolda bırakmadı, istedikleri kadar homurtu çıkararak yol aldı, arkalarında bıraktıkları dumanla tanındılar, sevdikleri kişiyle uzun yolculuklarını onunla yaptılar veya takımlarının şampiyonluğunu tur atarak yine onunla kutladılar. İşte bu insanların herhangi bir şekilde elektrikli otomobil alacaklarını düşünmeleri onlar ve de onları yakından tanıyanlar için imkansız. Aslında imkansızdı. Çünkü Jaguar tarafından geliştirilen I-PACE işte tam da bu insanların aklını çelebilecek bir performans aracı. Üstelik tamamen elektrikle çalışıyor.

Jaguar I-PACE’in özelliklerini anlatan videoyu izleyin (İngilizce):

Jaguar I-PACE ve Tesla’nın iki farklı modelinin yarışlarını izleyin:

Tasarımını, Jaguar modellerine aşinaysanız hemen Jaguar C-X75’e benzeteceksiniz ki bunda haklısınız da. I-PACE bu süper spor otomobilden geniş ön çamurluklar, dramatik kıvrımlar, çarpıcı bir bel ve kaslı bir arka kısım ile 22 inç göz alan tekerler gibi bir miras alarak onu daha da ileriye taşıyor. Arka kısmına göre daha basık olan burnu ve aerodinamik genel çizgileriyle 0,29 sürtünme katsayısına sahip. Bunun bozulmaması için gömme kapı kolları gibi ince detayların düşünülmüş olmasına şaşırmayın çünkü aynı ince zeka I-PACE ile 105 km/saat hızın üzerine çıktığınızda aerodinamik verimlilik bozulmasın diye aracı 10 mm alçaltabilen bir hava süspansiyon sistemini de düşünmüş. Neresinden bakarsanız bir süper spor otomobil değil mi ?

Sözde değil üstelik çünkü I-PACE ikiz elektrik motorlarıyla 400 beygir güç üretebiliyor ve 0-100 km hızlanmasını 4,5 saniyede yapabiliyor. 90kWh lityum-ion pili gerçek bir teknoloji harikası ve yeni Jaguar I-PACE onun sayesinde tam 480 km menzile sahip. 30 dakikalık şarj 130 km’lik yol yapabilmenizi sağlıyorken; tamamen boşalmış pilini yüzde 80 oranında doldurmanız sadece 85 dakika sürüyor. Tabii bunlar öngörülen şarj istasyonu çıkışları için eldeki veriler. Evdeki elektrik şebekenizde aracınızı akşam bağladığınızda sabah dolu olacak. Akıllı uygulaması ile aracınızın pilini en verimli şekilde kullanmanın yollarını zamanla öğrenmiş olacaksınız ki bunların içerisinde pili daha çok soğutarak menzil uzunluğuna katkıda bulunmaktan, aracınız elektriğe bağlıyken pilin durumunu görmeye, araç içini önceden ısıtıp soğutmaya dek birçok fonksiyon bulunuyor.

I-PACE mümkün olan her koşulda denendi ve test edildi. Geçtiğimiz yıl bu zamanlarda Londra Olimpiyat Parkı civarında Photon Red olarak anılan renkteki giysisiyle şehir içinde tur atıyor ve gerçek trafikteki performansı deneniyordu. Bu aracı dört gözle bekleyen bir kitle o zamanlarda bile oluşmuştu. Tasarımı ve tabii ki göz alıcı kırmızı rengiyle nasıl hayran olunmasın ki? Orada olup da o ana şahitlik etmiş birisi olsanız, yanınızdan geçip giden bu devin hiç sesinin çıkmadığını farkedince muhtemelen ürperirdiniz.

I-PACE piyasada var olan elektrikli araçlara bir yenisini eklemiyor sadece. O, elektrikli araçların enerji verimliliği konusunda ders alacağı bir sınıfın ilk örneğini de temsil ediyor. Üretici firma Jaguar da bu konuda boş durmayıp İngiltere’nin beşte birinin elektrik ihtiyacını karşılayan EDF firmasıyla yaptığı anlaşmayla, 2020’ye dek üretim tesislerinde kullandığı tüm elektriği yenilenebilir kaynaklardan elde edeceğini garantiye aldı. Ayrıca Jaguar Land Rover Classics Division, geçtiğimiz yıl bir Series 1.5 E-TYPE gibi çok değerli bir klasiğin benzinli motoru yerine elektrikli bir tanesini koymayı başararak; firmanın elektriğe olan inancının sadece yeni modellerle sınırlı olmadığını gösterdi. Gelecek elektrikte veya gelecek elektrikli değil sadece, geçmiş de elektrikle yeniden canlanabilir.

Jaguar E-Type ZERO, benzinli motoru yerinde bir elektrik motoru taşıyan klasik bir otomobil olarak tarihe geçti.

Muhtemelen haberiniz vardır ancak yinelemekte fayda var, Jaguar, Formula E’de Panasonic Jaguar Racing isimli takımıyla üçüncü sezondan beri yarışıyor. Bugüne dek bir Formula E izlemediyseniz, 17 Mart’taki Punta Del Este, Uruguay yarışına muhakkak bakın.

 

Yazı: Oktay Tutuş

 

Tags: Jaguar I-PACE, Elektrikli Otomobil, I-PACE, SUV, Jaguar C-X75, Panasonic Jaguar Racing, Formula E

  • Paylaş:

AYNI KATEGORİDEKİ YAZILAR