TOYS 4 BOYS

Kompakt SUV’de Jaguar İmzası:  E-PACE

Jaguar’ın F-PACE ile başlayan yükseliş grafiği daha kompakt boyutla ama bir o kadar dinamik E-PACE ile devam ediyor.

Yerden yüksek otomobilleri çok sevdik. Son 3 yılda Türkiye’de SUV pazarı 3 kat arttı. Öyle ki; Jaguar gibi İngiliz lüksünün daimi temsilcisi bile artık sadece binek modelleriyle değil F-PACE gibi SUV’ler ile bu pazarda yer alıyor. Jaguar F-PACE’in yarattığı etki ile marka artık geleceğe çok daha güvenle bakıyor ve seriyi E-PACE ile genişletiyor. 

Jaguar’ın ilk kompakt SUV’si olan E-PACE, etkileyici görünümü, çevik yapısı ve dinamik sürüşüyle daha çok yeni müşterinin markaya gelmesini sağlayacak potansiyeli barındırıyor. Başka bir şekilde söylemek gerekirse; ilk Jaguar’ına sahip olmak isteyenler için E-PACE biçilmiş kaftan. Bu da daha genç yaştakilerin Jaguar ile buluşmasına olanak sağlayacak.

Tüm Jaguar modellerinin genlerinde yer alan heyecan verici tasarım detayları E-PACE’te de mevcut. Uzun motor kaputu, geriye doğru uzanan çekik farlar ve büyük radyatör ızgarasıyla tipik bir Jaguar olduğu her halinden belli olan E-PACE, eğimli tavanı, kaslı çamurlukları ve kısa arka bölümüyle buram buram dinamizm kokuyor. İleri atılmaya hazırlanan bir Jaguar’ı andıran E-PACE, ardında bıraktıklarını, ailenin dinamik coupé’si F-TYPE’ı andıran LED’li stoplarıyla uğurluyor. 

Jaguar E-PACE’in iç mekanında sürücü odaklı kokpit, panelin genelinden ayrı bir atmosfer yaratıyor. E-PACE ya da R-Dynamic paketlerine göre değişkenlik gösteren iç mekanda sürücü mutlak bir hakimiyete sahip. Yüksek malzeme kalitesi ve işçilik sayesinde bir Jaguar’da olduğunuzu her noktasında hissettiren E-PACE, güzel görünümü kadar fonksiyonelliği ile de hayatı kolaylaştırıyor. E-PACE’in farklı boylardaki şişeler için kabin içinde özel alanlar tasarlandı. Çok sayıdaki eşya gözü sayesinde de farklı boyutlardaki eşyalarınız araç içinde derli toplu şekilde size eşlik ediyor. Dokunmatik ekranlı multimedya sistemi ve bunun hemen altındaki dairsel iklimlendirme kumandaları, geçmişin spor otomobilleriyle güncel teknolojinin harmanlanmasını simgeliyor. Geleneksel yapıdaki vites topuzu ise sürüş zevkine odaklı sürücüler düşünülerek orta konsoldaki yerini aldı. 

Jaguar E-PACE’in çeşitli noktalarındaki simgeler ise detaycılığa verilen önemi gösteriyor. Örneğin ön camın köşesindeki özel Jaguar tasarımı bunlardan biri. Yetişkin bir Jaguar’ı takip eden yavru Jaguar ön camın alt bölümdeki ufak ama etkili bir detay. Jaguar ayrıca, bazı eşya gözlerine yerleştirilmiş Jaguar baskıları ile E-PACE’in içinde de hareket yaratıyor.

5 kişi için yeterli alanı sunan iç mekan boyutlara göre geniş bagaj hacmiyle de dikkat çekiyor. 1.3 metre genişliğe sahip bagaja yatay şekilde bebek arabaları rahatlıkla sığıyor. Bagaj hacmi ise 441 litre. Elektrikli ve arka tamponun altına yaptığınız hareket ile açılabilen bagaj kapağı, bu segmentlerde eşine az rastlanan bir özellik. Versiyona göre edinilen bu bagaj kapağı haricinde, Jaguar’ın aktif yaşayanları hedefleyerek geliştirdiği Activity Key yani aktivite anahtarını kolunuza takarak Jaguar E-PACE’e giriş çıkışlarınızı sağlayabiliyorsunuz. Bileklik tasarımlı bu detay sağlam ve su geçirmez bir yapıda. 

Jaguar E-PACE’teki InControl adındaki multimedya sistemi tüm yolcuların araç içinde en iyi şekilde vakit geçirmelerini sağlıyor. Orta konsolun merkezindeki 10 inçlik Touch Pro ekran, kaydırma ve büyütme hareketlerini destekliyor ve zengin bir görsel-işitsel eğlence olanağı sunuyor. Jaguar E-Pace’de ayrıca 12,3 inçlik yüksek çözünürlüklü İnteraktif Sürücü Ekranı da alınabiliyor. Sistem sürüş bilgileri, eğlence ve aktif güvenlik bilgileri, navigasyon, telefon ve medyaya dair bilgiler bu ekrandan takip edilebiliyor. İngiliz ses uzmanı Meridian’ın geliştirdiği ses sistemleri sayesinde Trifield teknolojisine sahip, 15 hoparlöre kadar uzanan bir kalite sunuluyor.

Jaguar E-PACE’deki 2.0 litrelik Ingenium dizel motor, 150 HP, 180 HP ve 240 HP’lik üç seçeneğe sahip. Jaguar E-PACE’teki 2.0 litrelik Ingenium benzinli motor ise 250 HP ve 300 HP seçenekleriyle üretiliyor. 8 kademeli ZF marka otomatik şanzıman tüm versiyonlarda sunuluyor. Türkiye’ye ise ilk aşamada 250 HP’lik benzinlinin gelmesi bekleniyor. AWD sistemiyle Jaguar E-PACE tüm yol koşullarında kesintisiz bir sürüş sağlayacak.

 

Yazı: Birkan Demir Çalışkan

 

Tags: Jaguar E-PACE, SUV, E-PACE, Otomobil, Jaguar, Lüks

  • Paylaş:

AYNI KATEGORİDEKİ YAZILAR