PASSPORT

Deneyim Odaklı Seyahatler Şimdi Daha Anlamlı

Size vaat edilen deneyimle yaşadığınız arasındaki dağlar kadar fark, konaklama endüstrisinin bazı aktörlerini deneyimi yeniden tanımlamaya itti. Bunu başaran da yeni nesil namı diğer Millennials.  

Millennials denilen 18-35 yaş arasındaki kitle dünyanın gelmiş geçmiş en etkili sosyolojik grubunu oluşturuyor. Bugünlerde hemen her yerde bu kelimenin geçtiği bir yazı okumanız mümkün. Peki bu kitle ne yapıyor da dünyayı hızla dönüştürüyor? Aslında var olmaları bile tek başına yeterli çünkü dünyanın şu anda yetişkinleri onlar ve toplam dünya nüfusunun yüzde 27’sini oluşturuyorlar. Üstelik hiç de yetişkin gibi davranmıyorlar. En azından anne babaları gibi davranmadıkları kesin diyelim.

Millennials denen yeni yetişkinlerin bu dönüşüm gücü ise şu anda dünyanın en kalabalık tüketici grubu olmalarından ileri geliyor. Ve de hazır olun, en zengin tüketim grubu da Millennials. Halihazırda dünyadaki şahsi servetin 17 trilyon dolarını onlar yönetiyor ve 2020’ye dek tarihte görülmemiş bir şekilde bu 24 trilyon doları bulabilir. Çünkü bu dönemde servet aktarımı sayesinde birçoğu olduklarından daha iyi konuma gelecek ve paramızı yönetecek. Işte bu yüzden bütün dünya markaları bir oldu ve bu gruba yönelik mal ve hizmetleri en önce sunmanın yarışına girdiler. Turizmin dönüşümünü de sağlayan bu grup ve sayelerinde hergün farklı bir tatil anlayışı daha görüyoruz. Bu aralar en çok duyduğumuz sözcük ise ‘deneyim’. Ve deneyim pazarlamanın ise sınırı yok, özellikle de turizm sektöründe.

Seyahate çıkmak uzun zamandır insanların yaptığı bir şey ancak eski tip seyahat etme alışkanlıkları terk ediliyor. Barselona’ya gidip de La Sagrada Familia’yı görmeden gelenlerimiz olduğu gibi plaja gidip kum sörfü yapanlarımız da var. önemli olan bir şehri veya bir noktayı keşfederken oranın yerlisi gibi olmak derdik ya hep. Şimdi daha da fazlasını istiyoruz. Oranın yerlisi olmayalım ama yerlisi yanımızda bize unutulmaz bir deneyim yaşatsın.Sir Hotels, Sir Explore isimli bir programla otellerinin bulunduğu şehirlerin bütün iç yüzünü yaşayabilmeniz için sizi o şehrin yerlileriyle buluşturuyor ve çeşitli deneyimler yaşamanızı sağlıyor. Amsterdam, Berlin, Hamburg ve Ibiza’da bulunan otellerde konaklayanlar için sunulan Sir Explore size yemek, sanat, gece hayatı, müzik, tarih veya sağlığınızla alakalı konularda o şehirde ne güncelse onu deneyimleme lüksünü vaat ediyor.

Mesela Ibiza’da yerel seramik sanatçısı Charlotte ile Sant Mateu’da bulunan atölyesine gidip dört saat boyunca seramik yapıyorsunuz. Ibiza’da seramik yapmak kim ister ama değil mi? Ancak Ibiza deneyimini anlatırken seramikten bahseden sadece siz olacaksınız diye de düşünün… Amsterdam’da gece hayatını efsanevi bir isim olan Jackson Romijn ile deneyimlemeniz gerekiyor mesela. Kendisi Amsterdam’ın en ünlü gece hayatı figürü ve hemen her yanı dövmelerle kaplı olan bu hanımefendi yaşına rağmen hala aktif DJ’lik yanısıra restoran ve kulüplerde host’luk yapıyor. İşte onun size yaşatacağı bir Red Light District turuna evet demelisiniz gibi geliyor kulağa, siz ne dersiniz? Deneyim mi demiştiniz? Millennial birisi için bunlar deneyim sayılırsa…

 

Yazı: Kemal Can

 

 

Tags: Millennials, Sir Hotels, Sir Explore, Berlin, Amsterdam, Hamburg, Ibiza, Seyahat, Tatil, Passport

  • Paylaş:

AYNI KATEGORİDEKİ YAZILAR