K-NEWS

Misafirperver Dinozorlar

Japonya’da bir oteller zinciri personel olarak robot kullanmaya başladı. Üstelik bu robotlardan bazıları dinozor şeklinde.  

Geçtiğimiz aylarda Robot İstilası başlığı altında, teknoloji firmalarının CES 2018’de sergilediği robotlara yakından bakmıştık. Robotlar çoğumuz için henüz teknoloji fuarlarında sergilenen fütürist harikalardan ibaret olsa da aslında sessiz sedasız günlük hayatımıza karışmaya başladılar. O kadar ki, Japonya’da bir oteller zinciri personel olarak farklı boyut ve işlevlere sahip robotlar kullanmaya başladı. Üstelik bu robotlardan bazıları da dinozor şeklinde.

Henn na Hotels otellerinde sınırlı sayıda insan personelin yanı sıra, işlerin büyük çoğunluğunu çeşitli robotlar yapıyor. İnsani dokunuşların ve kusursuz iletişimin belki de her şeyden önemli olduğu otelcilik sektöründe robot kullanmak ilk bakışta pek akıl kârı görünmese de otel zincirinin ait olduğu HIS Hotel Holdings genel müdür yardımcısı Yasuhiko Hoşi’ye göre, nüfus artışının ekside seyrettiği, yani nüfusun giderek azaldığı Japonya’da bu bir zorunluluk.

Japon seyahat acentesi HIS bünyesinde kurulan Henn na Hotels’in ilk şubesi 2015 yılında Nagasakide, yine HIS’e ait bir tema parkının yakınında açılmıştı. 2020 yılında Tokyo’da düzenlenecek Olimpiyat Oyunları dolayısıyla kente akın akın turist gelmesi beklendiğinden, zincirin beşinci halkası geçtiğimiz ay Tokyo’nun lüks alışveriş bölgesi Ginza’da hizmete girdi. 98 odalı otelde oda fiyatlar 75 ila 132 dolar arasında değişiyor. Bu fiyat Japonya için oldukça ucuz sayılıyor.

Misafirler resepsiyonda insan veya dinozor benzeri androidler tarafından karşılanıyorlar. Androidler pasaportunuza bakarak size Japonca, Çince, Korece veya İngilizce hitap edebiliyor. Check-in işleminizi bir bilgisayar aracılığıyla halledip oda kartlarınızı alıyorsunuz. Bagajlarınız taşıyıcı robotlar tarafından odanıza götürülüyor. Odalarda bulunan oyuncak kedi şeklinde sevimli robotlar otelin istediğiniz birimleriyle (oda servisi, kuru temizleme vb) iletişiminizi sağlıyor.

Japonya robotik endüstrisindeki lider konumunu yıllardır kimseye bırakmıyor. Makineler, fabrikalarda çalışan otonom işçi robotlardan akıllı satış otomatlarına, hatta ev işleri yapan temizlik robotlarına kadar hemen her alanda insan işgücünün yerini almaya başladılar. Japonya’nın robot kullanma konusundaki bu hevesinin arkasında Yasuhiko Hoşi’nin dile getirdiği azalan nüfus sorunu yatıyor. Doğum oranlarının düşük olması sebebiyle ülke nüfusu 2010 – 2015 yılları arasında yaklaşık bir milyon kişi azaldı. Ülkede eğitim düzeyi de son derece yüksek olduğundan insanlar bazı işlerde çalışmak istemiyor ve dolayısıyla robot çalışanlara ihtiyaç duyuluyor.

 

Derleyen: Erdir Utku

 

Tags: Robot, Yapay Zeka, Misafirperverlik Endüstrisi, Turizm, Otel, Japonya, Dinozor

  • Paylaş:

AYNI KATEGORİDEKİ YAZILAR