K-NEWS

Cindy Pepsi’yi Kurtarabilecek Mi?

Pepsi 2018 reklam kampanyasına, 1992’de yayınlanan ve efsane olan Cindy Crawford’lu reklam filminin yeniden çekimiyle start veriyor. O bahaneyle biz de eski reklam filmleri arasında bir gezintiye çıkıyoruz.

Asitli içecekler arasındaki rekabet, sonu baştan belli bir masal tadında devam ediyor. Bugüne kadar Michael Jackson’dan Christina Aguilera’ya, Madonna’dan Beyonce’ye, Jennifer Lopez’den David Beckham’a birçok ikonlaşmış ismi kampanyalarında kullanan, hatta seyirci nezdinde ‘efsaneleşen’ reklam filmlerine imza atan Pepsi, pazar payı açısından hala Coca Cola’nın çok gerisinde kalıyor. Bunun nedenini en çok Pepsi’nin araştırdığına eminiz ama öyle görünüyor ki reklam filmlerinde ünlü isimler kullanmak kola içmeyi teşvik etse de markayı rakiplerinden ayrıştırmaya yetmiyor

Michael Jackson’lı Pepsi reklamı, 1984

Buna rağmen Pepsi, 2018 yılı boyunca dünya genelinde devam edecek Pepsi Generations kampanyasına 80’li ve 90’lı yılların süpermodeli Cindy Crawford’la start vereceğini açıkladı. Crawford’un 1992 yılında Pepsi için çektiği reklam filmi büyük ses getirmişti (ve açıkçası Pepsi’den çok Crawford’un işine yaramıştı); Pepsi’nin yıllar içinde çektiği ikon reklam filmlerinin yeni versiyonlarına yer veren 2018 kampanyası, işte bu ikonlaşmış reklam filminin 4 Şubat’taki SuperBowl LII karşılaşmasının devre arasında yayınlanacak olan yeni çekimiyle başlayacak.

Cindy Crawford’lu Pepsi reklamı, 1992

Özellikle Amerikalı izleyicileri ekran başına kilitleyen ve tüm ülkede neredeyse bir milli bayram coşkusuyla kutlanan karşılaşmanın devre arasında yayınlanacak 30 saniyelik film bir sır gibi saklanıyor. Ancak ünlü modelin bu yeni filmde oğlu Presley Gerber ile birlikte rol alacağını biliyoruz. Presley’in kariyerinin henüz başında ama yıldızı parlamakta olan bir model olduğu düşünülürse, annesiyle birlikte görüneceği 30 saniyelik SuperBowl fırsatı, kariyerinde bir dönüm noktası olabilir (ve tıpkı 1992’de olduğu gibi reklam Pepsi’den çok Presley’in işine yarayabilir).

Yeni kampanyanın tanıtım fragmanı

SuperBowl devre arasında 60 saniyelik reklam süresi atın almanın fiyatı 5 milyon dolar. Bu yatırımın Pepsi’nin satışlarına nasıl yansıyacağını zaman gösterecek. Şirket geçen yıl SuperBowl arasında, tüketicilerin bir süredir istikrarla takip ettikleri sağlıklı yaşam trendine uygun olarak, sağlıklı içecek alternatifi LIFEWTR markasını öne çıkartmayı tercih etmişti ama Wall Street Journal’ın haberine göre bu yıl Pepsi ve Mountain Dew markaları ağırlık kazanacak.

Beyonce’li Pepsi reklamı, 2003

Pepsi’nin 2018 Pepsi Generations kampanyasında geçmişte markayla birlikte çalışan başka ünlüler de yer alacak ve markanın nesilden nesle insanlarla kurduğu bağı vurgulayacak. Dünya genelinde 55 ülkede devam edecek kampanya sınırlı üretim vintage ambalajlar ve canlı pop-up şovlarla da desteklenecek. 

 

Yazı: Fikret Güvenç

 

Tags: Pepsi, Pepsi Generations, Cindy Crawford, Super Bowl, Michael Jackson, Beyonce, Presley Gerber

  • Paylaş:

AYNI KATEGORİDEKİ YAZILAR