INVEST

Kansere Karşı Tornavida 

Ürün geliştirmeyi kanserle mücadele ile birleştiren Screw Cancer projesi kâr paylaşımlı iş modelini bir üst seviyeye taşıyor. 

İyi tasarlanmış ve kullanışlı bir ürün satın alırken aynı zamanda hayırlı bir iş yapmak istemez misiniz? Bir taşla iki kuş! Kim istemez? Peki ürettiğiniz ürünün kullanım alanlarını genişletip müşteri potansiyelini ikiye katlarken aynı zamanda yardıma ihtiyacı olanlara, örneğin kanser hastalarına yardım etmek? Her ikisi de aslında aynı kapıya çıkıyor. Nasıl mı? Bakınız Screw Cancer projesi….

‘Screwdriver’ İngilizcede ‘tornavida’ anlamına geliyor ama başındaki ‘screw’ kelimesinin argoda ‘canı cehenneme!’ gibi bir anlamı da var… Bu kelime oyunu ile başlatılan ve ‘Kanserin Canı Cehenneme’ şeklinde çevrilebilecek Screw Cancer projesi, tasarım, pazarlama ve hayır işlerinin nasıl bir araya gelip bir sinerji yarattığını ortaya koyuyor.

Başrolde yaratıcı bir üretici firma (Grappleworks) ve iyi tasarlanmış bir ürün, bu örnekte Kanadalı endüstriyel tasarımcı Joseph Hofer’ın Hofer Studio’su tarafından tasarlanmış Screw Cancer tornavida var. Grappleworks gündelik ihtiyaçları karşılayan sıradan ürünleri başka bir marka veya formla yeniden üretip satmak yerine satış gelirleri önceden belirlenmiş hayır kurumlarıyla paylaşılacak yenilikçi ürünler yaratıyor.

Screw Cancer tornavida da böyle bir ürün. Grappleworks, her evde mutlaka bulunan ama her gün kullanılmak yerine bir dolapta ya da çekmecede unutulan tornavidaya yeni işlevler kazandırmak ve kullanım alanını genişletmek üzere ödüllü endüstriyel tasarımcı Hofer ile anlaşmış. Ortaya çıkan oldukça kullanışlı, çok fonksiyonlu tornavida modüler mobilyaları birleştirmekten çocuğunuzun oyuncağındaki pilleri değiştirmeye ve resim asmak için duvara vida çakmaya kadar pek çok işi kolaylıkla hallediyor.

Daha da güzeli, bu tornavidaya ödenen paranın büyük bir kısmı kanser hastalarının yararına çalışan yerel sivil toplum kuruluşlarına aktarılıyor. Böylece hem harika bir ürüne sahip oluyorsunuz hem de hayırlı bir iş yapıyorsunuz… Tüketiciyi ‘vicdanından’ yakalayan böyle ürünler, pazarda kendilerini rakiplerinden çok başarılı ve olumlu bir şekilde ayrıştırabiliyor. Kısa zamanda böyle projelerin giderek daha fazla yaygınlaştığını göreceğiz.

 

Derleyen: Erdir Utku

 

Tags: Kanser, Tedavi, Teşhis, Tornavida, Sağlık, Kar Paylaşımı, İş Modeli

  • Paylaş:

AYNI KATEGORİDEKİ YAZILAR